Krank Sensörü
3 posters
motopisiklet :: Markalar :: BMW
1 sayfadaki 1 sayfası
Krank Sensörü
R1100RT İÇİNDİR, DİĞER MODELLERE AİT SENSÖRLERİN PARÇA NUMARALARI FARKLIDIR
The Honeywell 2av54 Hall Effect Müşürü
NASIL ÇALIŞIR
Bu sensörler ateşleme noktalarının elektronik muadilleridirler. Sensör bşluğundan geçen kanat haricinde hareket eden parçası yoktur. Parlak takoz şeklindeki parça mıktanıstır ve boşluğun karşısındaki tranducer'e (hall effect müşürü) bakar. Aradaki boşluk engellendiği-kapandığı-tıkandığı zaman manyetik akımın hatları kesilir ve transduserlerin çıkışı kesilir ve bu elektroniklerin bujileri ateşlemesini sağlar.
RT1100 ateşleme sensör plakalarının ön ve arka yüzü. Sensörler birbirinden 180 derece ayrı olarak tetiklenmiş. İlk sensör diğerinden yarım tur sonra tetiklenmiş.
SENSÖR PLAKASI ELEKTRİKSEL ŞEMASI
Aşağıdaki şema kabloların nereye gittiğini ve ne iş yaptığını açıklıyor, dikkat edin, en üstteki kablo (renksiz) paravana kablosudur ve yalancı anten gibidir (sözlüklerde Arial coax ın karşılığı yok, en yakın yalancı veya sahte anten anlamı çıkıyor), paraziti önlemek için paravan vazifesi görür.
Sensör plakası fiş kupleri
TEST ETMEK
Basit bir test aleti yapmak ve kullanmak
Hangi sensör(lerin) bozulduğunu anlamak için basit bir alet gerekir. Bütün ihtiyacınız olan aşağıdaki iki parçayı yapmaktır,
bir 12V güç kaynağı, 3 tane küçuk krokodil (timsah) ağızlı kıskaç, kablo, ısınınca daralan makaron ve 12V LED, LED 12V rezizstör'e sahip olması lazımdır. LED in çalıştığını anlamak için siyah ve beyaz kıskaçları birleştirin, LED in yanması lazım, aşağıdaki şemayı takip edin.
ÖNEMLİ; Sıradan hiç bir çeşit ampül kullanmayın, Çok fazla akım çekip sensörleri bir daha tamiri mümkün olmayacak şekilde bozar.
Aşağıdaki test aleti şeması üst (upper) sensörü kontrol ediyor, eğer alt (lower) sensörü kontrol etmek isterseniz, beyaz kablo, terminal 5 yerine terminal 2 ye girecektir.
Test aleti yukarıdaki şemada görüldüğü gibi üst sensörü kontrol ediyor
Sağlam bir sensör, sensörler boşluğuna çakı gibi metal bir alet sokulana kadar LED i yakması gerekir. Böyle bir alet boşluğa sokulduğunda LED in sönmesi gerekir.
Eğer sensör LED i yakmıyorsa ve sensör boşluğuna alet sokunca LED sönmüyorsa bozuktur.
SENSÖRÜN DEĞİŞTİRİLMESİ
1- Bozuk sensörun kablo uçlarını sökün, bu vidalar çok sıkıdır, büyük ve ucu düzgün bir tornavida kullanın ve sökerken tornavidayı iyice bastırın.
2- Sensör perçin kafalarını tam olarak merkezleyin ve 3.5mm matkapla perçin kafalarını delerek çıkartın. Fazla delmeyin çünkü merkezden biraz kaçırırsanız sensör plakasını delersiniz ve yeni sensörü tam yerine merkezlayip takamazsınız.
3- Sensörü plakadan ayırmak için resimdeki kırmızı çizgilerin olduğu yerden dikkatlice kabloları ve makaronu kesin, asla resimdeki gri bölgeden kesmeyin.
2av54'ün montajı
2av54 sensörünün perçinlerinin bir merkezleme pimi vardır. Perçinin dibini desteklemek için küçük bir mandrel yaptım.
Benimkini elle 5mm çapında paslanmaz çelikten yaptım. Ucuna 3.5mm çapında, 3mm derinliğine matkapla delik deldim.
Siz belki mandrelsiz perçinleyebilirsiniz, size kalmış.
Mandrel'in ucunun büyütülmüş resmi
Sensör plakası mandrelin üstünde, perçinlemeye hazır
Mandreli mengeneye çok sıkı sıkıştırın, sensörü ve plakayı mandrelin üzerine koyun ve düz bir zımba ile perçinleyin.
Perçinlemeden önce mutlaka merkezlendiğinden emin olun.
Yeni sensör takıldıktan sonra iş kabloları bağlamaya kalıyor.
Gerekli aletler,
küçük bir yan keski
küçük bir havya
elektrik bantı ve ısınınca daralan makaron.
Zaten kabloların rengi birbirine uyuyor.
Kablo ekleme zerzevatını çevirmiyorum
Sensör plakası bitmiş ve test edilmiş durumda
ATEŞLEME ZAMANLAMASI
Sensör plakasını taktıktan sonra ateşleme zamanlamasını kontrol etmeniz gerekir. Bunu yukarıdaki yalancı testle veya bir voltmetre ile yapabilirsiniz.
Volt metre ile test etmek için sensörün fişini takın, kontağı açın, voltmetreyi motora şaseleyin, artısını fişteki turuncu kabloya bağlayın (üst sensör) , motoru yavaşca saat yönünde döndürürken voltmetreye bakın (önden görünüm)
OT (üst ölü nokta) işareti delikte ortalandığı zaman volt 0 a düştüğünde zamanlama doğrudur.
Basri...
The Honeywell 2av54 Hall Effect Müşürü
NASIL ÇALIŞIR
Bu sensörler ateşleme noktalarının elektronik muadilleridirler. Sensör bşluğundan geçen kanat haricinde hareket eden parçası yoktur. Parlak takoz şeklindeki parça mıktanıstır ve boşluğun karşısındaki tranducer'e (hall effect müşürü) bakar. Aradaki boşluk engellendiği-kapandığı-tıkandığı zaman manyetik akımın hatları kesilir ve transduserlerin çıkışı kesilir ve bu elektroniklerin bujileri ateşlemesini sağlar.
RT1100 ateşleme sensör plakalarının ön ve arka yüzü. Sensörler birbirinden 180 derece ayrı olarak tetiklenmiş. İlk sensör diğerinden yarım tur sonra tetiklenmiş.
SENSÖR PLAKASI ELEKTRİKSEL ŞEMASI
Aşağıdaki şema kabloların nereye gittiğini ve ne iş yaptığını açıklıyor, dikkat edin, en üstteki kablo (renksiz) paravana kablosudur ve yalancı anten gibidir (sözlüklerde Arial coax ın karşılığı yok, en yakın yalancı veya sahte anten anlamı çıkıyor), paraziti önlemek için paravan vazifesi görür.
Sensör plakası fiş kupleri
TEST ETMEK
Basit bir test aleti yapmak ve kullanmak
Hangi sensör(lerin) bozulduğunu anlamak için basit bir alet gerekir. Bütün ihtiyacınız olan aşağıdaki iki parçayı yapmaktır,
bir 12V güç kaynağı, 3 tane küçuk krokodil (timsah) ağızlı kıskaç, kablo, ısınınca daralan makaron ve 12V LED, LED 12V rezizstör'e sahip olması lazımdır. LED in çalıştığını anlamak için siyah ve beyaz kıskaçları birleştirin, LED in yanması lazım, aşağıdaki şemayı takip edin.
ÖNEMLİ; Sıradan hiç bir çeşit ampül kullanmayın, Çok fazla akım çekip sensörleri bir daha tamiri mümkün olmayacak şekilde bozar.
Aşağıdaki test aleti şeması üst (upper) sensörü kontrol ediyor, eğer alt (lower) sensörü kontrol etmek isterseniz, beyaz kablo, terminal 5 yerine terminal 2 ye girecektir.
Test aleti yukarıdaki şemada görüldüğü gibi üst sensörü kontrol ediyor
Sağlam bir sensör, sensörler boşluğuna çakı gibi metal bir alet sokulana kadar LED i yakması gerekir. Böyle bir alet boşluğa sokulduğunda LED in sönmesi gerekir.
Eğer sensör LED i yakmıyorsa ve sensör boşluğuna alet sokunca LED sönmüyorsa bozuktur.
SENSÖRÜN DEĞİŞTİRİLMESİ
1- Bozuk sensörun kablo uçlarını sökün, bu vidalar çok sıkıdır, büyük ve ucu düzgün bir tornavida kullanın ve sökerken tornavidayı iyice bastırın.
2- Sensör perçin kafalarını tam olarak merkezleyin ve 3.5mm matkapla perçin kafalarını delerek çıkartın. Fazla delmeyin çünkü merkezden biraz kaçırırsanız sensör plakasını delersiniz ve yeni sensörü tam yerine merkezlayip takamazsınız.
3- Sensörü plakadan ayırmak için resimdeki kırmızı çizgilerin olduğu yerden dikkatlice kabloları ve makaronu kesin, asla resimdeki gri bölgeden kesmeyin.
2av54'ün montajı
2av54 sensörünün perçinlerinin bir merkezleme pimi vardır. Perçinin dibini desteklemek için küçük bir mandrel yaptım.
Benimkini elle 5mm çapında paslanmaz çelikten yaptım. Ucuna 3.5mm çapında, 3mm derinliğine matkapla delik deldim.
Siz belki mandrelsiz perçinleyebilirsiniz, size kalmış.
Mandrel'in ucunun büyütülmüş resmi
Sensör plakası mandrelin üstünde, perçinlemeye hazır
Mandreli mengeneye çok sıkı sıkıştırın, sensörü ve plakayı mandrelin üzerine koyun ve düz bir zımba ile perçinleyin.
Perçinlemeden önce mutlaka merkezlendiğinden emin olun.
Yeni sensör takıldıktan sonra iş kabloları bağlamaya kalıyor.
Gerekli aletler,
küçük bir yan keski
küçük bir havya
elektrik bantı ve ısınınca daralan makaron.
Zaten kabloların rengi birbirine uyuyor.
Kablo ekleme zerzevatını çevirmiyorum
Sensör plakası bitmiş ve test edilmiş durumda
ATEŞLEME ZAMANLAMASI
Sensör plakasını taktıktan sonra ateşleme zamanlamasını kontrol etmeniz gerekir. Bunu yukarıdaki yalancı testle veya bir voltmetre ile yapabilirsiniz.
Volt metre ile test etmek için sensörün fişini takın, kontağı açın, voltmetreyi motora şaseleyin, artısını fişteki turuncu kabloya bağlayın (üst sensör) , motoru yavaşca saat yönünde döndürürken voltmetreye bakın (önden görünüm)
OT (üst ölü nokta) işareti delikte ortalandığı zaman volt 0 a düştüğünde zamanlama doğrudur.
Basri...
En son FreeSpirit tarafından Cuma Ekim 17, 2008 9:45 am tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi
Basri- Mesaj Sayısı : 247
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 03/09/08
Geri: Krank Sensörü
Honeywell Türkiye mümessili
https://www.honeywell.com/sites/tr/index.jsp
parça bu
http://sensing.honeywell.com/index.cfm/ci_id/140315/la_id/1.htm
linkteki kutuya 2av54 yazın ve search a tıklayın
Kim korkar hain krank sensöründen
https://www.honeywell.com/sites/tr/index.jsp
parça bu
http://sensing.honeywell.com/index.cfm/ci_id/140315/la_id/1.htm
linkteki kutuya 2av54 yazın ve search a tıklayın
Kim korkar hain krank sensöründen
Basri- Mesaj Sayısı : 247
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 03/09/08
Geri: Krank Sensörü
Basri abi çok teşekkürler.Tam umutsuz bir yazı yazıyordum sen bu arada sensörün tr satış adresini eklemişsin, çok iyi oldu.
Yazıyı yazan kişi ilgili linkleri de vermiş.
The Honeywell 2av54 is available from UK electronics supplier Farnell at around £10 each
10 pound civarı diyor, 25 lira falan yani İngiltere'de.
Sensörün özellikleri de şöyle.
Product Type Hall-Effect Vane Position Sensor
Package Type Rivet Mount
Supply Voltage 4.5 Vdc to 24.0 Vdc
Output Type Sink
Operating Temperature -40 °C to 150 °C [-40 °F to 302 °F]
Vibration 45 g per Mil-Std-202, Method 204, Condition E
Humidity Up to 500 h @ 85 °C, 80%RH
Salt Spray 48 h per IEC-68-2-11
Temperature Shock 250 Air-to-Air Shock @ -40 °C
Availability Global
Supply Current (max. @ 25 °C) 22 mA
Output Current (max.) 40 mA
Left Operate 1,19 mm [0.047 in]
Right Operate 1,19 mm [0.047 in]
Left Release -1,04 mm [-0.041 in]
Right Release -1,04 mm [-0.041 in]
Left to Right Differential 2,21 mm [0.087 in]
Right to Left Differential 2,21 mm [0.087 in]
Series Name 2AV
-40 +150 derece arasında çalışabilen, 45 g yerçekimi kuvvetine dayanabilen sensör nasıl bozuluyor bu rakamlara bakarak anlamak güç.Ben firmaya bir mail yolluyorum bakalım ellerinde var mı ve kaç para?
Yazıyı yazan kişi ilgili linkleri de vermiş.
The Honeywell 2av54 is available from UK electronics supplier Farnell at around £10 each
10 pound civarı diyor, 25 lira falan yani İngiltere'de.
Sensörün özellikleri de şöyle.
Product Type Hall-Effect Vane Position Sensor
Package Type Rivet Mount
Supply Voltage 4.5 Vdc to 24.0 Vdc
Output Type Sink
Operating Temperature -40 °C to 150 °C [-40 °F to 302 °F]
Vibration 45 g per Mil-Std-202, Method 204, Condition E
Humidity Up to 500 h @ 85 °C, 80%RH
Salt Spray 48 h per IEC-68-2-11
Temperature Shock 250 Air-to-Air Shock @ -40 °C
Availability Global
Supply Current (max. @ 25 °C) 22 mA
Output Current (max.) 40 mA
Left Operate 1,19 mm [0.047 in]
Right Operate 1,19 mm [0.047 in]
Left Release -1,04 mm [-0.041 in]
Right Release -1,04 mm [-0.041 in]
Left to Right Differential 2,21 mm [0.087 in]
Right to Left Differential 2,21 mm [0.087 in]
Series Name 2AV
-40 +150 derece arasında çalışabilen, 45 g yerçekimi kuvvetine dayanabilen sensör nasıl bozuluyor bu rakamlara bakarak anlamak güç.Ben firmaya bir mail yolluyorum bakalım ellerinde var mı ve kaç para?
volkert- Mesaj Sayısı : 306
Yaş : 49
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 04/09/08
Geri: Krank Sensörü
volkert demiş ki:
-40 +150 derece arasında çalışabilen, 45 g yerçekimi kuvvetine dayanabilen sensör nasıl bozuluyor bu rakamlara bakarak anlamak güç.Ben firmaya bir mail yolluyorum bakalım ellerinde var mı ve kaç para?
Sensor saglam, kablosu o kadar saglam degil
Kablo sicak soguk gore gore sertlesiyor. Catlamalar basliyor. Motoru yikayinca da su aliyor.
Bir amfi devresi kadar minik bir sinyali alip yukselten bir devre sanirim o.. en kucuk su bile iletkenlik yaratiyor. Kisa devre etkisi yapiyor.
Tam dipten degilse tamir edilebiliyor (su alti izolasyon bantlari ile.. Sakiz gibi birbirine kaynayan, birlesen ozel bir kaucuk bant)
Zaten tamircilerin bazilari kabloyu catlak yerlerinden kesip, temizleyip kurutup, boydan boya guzelce bantlayip ..
Yenisini taktik deyip ...
............
Bir de,
Krank sensoru iki kez yanan bir bmw bugune kadar hic duymadim.
Fabrikadan cikan sensoru hic yanmayan da cok azdir sanirim. Ama ne olursa olsun bir kez yanar. Ne hikmetse bir daha birsey olmaz.
Bir montaj hatasi olabilir.
Veya sensor degistirilmis olabilir. Ici aynidir, kodu degismez. Sonraki partilerde birseyler duzeltilmis olabilir gibi geliyor bana. Neden iki kere yanmaz o sensor ?
ilyada- Mesaj Sayısı : 118
Yaş : 50
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 03/09/08
motopisiklet :: Markalar :: BMW
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz