R 11XX Senkron Ayari...
2 posters
motopisiklet :: Markalar :: BMW
1 sayfadaki 1 sayfası
R 11XX Senkron Ayari...
Motoru orta sehpaya alin, asagida resimde gorulen sari ayar vidalarinin ikisinide sokun, uzerlerinde birikmis olan kurumu temizleyin, yerine takin.
Ikisinide sonuna kadar siktiktan sonra, ikisinide 1,5 tur esit olarak acin (ben ideal ayari 1 - 1,5 tur acarak buluyorum, GS icin 2,25 tur veriliyor fakat her motorda farkli olabiliyor, ideal rolanti olan 1100 rpm icin ideal vida acikligini kendiniz bulacaksiniz).
Sag taraftaki gaz telinin kontra somununu gevsetip tirtilli yuksugu elinizle sonuna kadar saat yonunde dondurmek vasitasiyla sadece sag taraf gaz telini gevsetin,
Motoru calistirip isitin, minimum 3-4 cubuk isinmasi lazim, gozunuz hararette olsun, asla 5 cubugu gecmeyin, gerekiyorsa motorun onune vantilatorler koyun.
Kelebek govdelerinin altindaki vakum memelerinin uzerindeki muhafazalari sokup senkron saatinizin hortumlarini bu memelere takin.
Motor calisir vaziyette, sadece sagdaki sari hava ayar vidasindan, sag tarafa takili olan vakum saatini soldakine esitleyin, sol tarafi ellemeyin.
Twinmax gibi elektronik bir cihaz kullaniyordaniz sag sari hava ayar vidasini cevirerek ibreyi ortalayin.
Esitlik saglandigi zaman iki sari hava ayar vidasi arasindaki fark yarim turdan fazlaysa, bu demektirki kelebek govdeleri ve stoper vidalari daha evvel ehil olmayan bilgisiz kisilerce kurcalanmis ve ayarlari bozulmus., o zaman bu sitedeki TPS ayarlarina bakarak sadece kelebek stoper vidalarini ayarlayin ve tekrar senkron yapin.
Eger ayar yapildiktan sonra rolanti 1100 rpm degilse, sari ayar vidalarini esit olarak acarak veya kapatarak 1100 rpm ye ayarlayin.
Yuksek devir senkronu yapin, bunu genelde bilmezler ve yapmazlar, yuksek surat ve devirlerde motorunuzun cok fazla performans kazandigini goreceksiniz.
Motoru gaz vererek 4000 devirde sabit tutun, bu devirde senkron saatinde sag tarafin cok fazla hava cektigini goreceksiniz cunku hatirlarsaniz sag gaz telini gevsetmistik.
Simdi sag gaz teli yuksugunu (motor hala 4000 devirde) sola cevirerek germek vasitasiyla senkron saatinin esitlendigi yerde kontra somunu sikin, dikkatli olun cok hassastir, yerinden kacirmamak icin bir kargaburun kullanin.
Rolanti senkronunu bir daha kontrol edin, hortumlari sokun, memelerin kapaklarini yerine takin,
hayirli olsun...
Ikisinide sonuna kadar siktiktan sonra, ikisinide 1,5 tur esit olarak acin (ben ideal ayari 1 - 1,5 tur acarak buluyorum, GS icin 2,25 tur veriliyor fakat her motorda farkli olabiliyor, ideal rolanti olan 1100 rpm icin ideal vida acikligini kendiniz bulacaksiniz).
Sag taraftaki gaz telinin kontra somununu gevsetip tirtilli yuksugu elinizle sonuna kadar saat yonunde dondurmek vasitasiyla sadece sag taraf gaz telini gevsetin,
Motoru calistirip isitin, minimum 3-4 cubuk isinmasi lazim, gozunuz hararette olsun, asla 5 cubugu gecmeyin, gerekiyorsa motorun onune vantilatorler koyun.
Kelebek govdelerinin altindaki vakum memelerinin uzerindeki muhafazalari sokup senkron saatinizin hortumlarini bu memelere takin.
Motor calisir vaziyette, sadece sagdaki sari hava ayar vidasindan, sag tarafa takili olan vakum saatini soldakine esitleyin, sol tarafi ellemeyin.
Twinmax gibi elektronik bir cihaz kullaniyordaniz sag sari hava ayar vidasini cevirerek ibreyi ortalayin.
Esitlik saglandigi zaman iki sari hava ayar vidasi arasindaki fark yarim turdan fazlaysa, bu demektirki kelebek govdeleri ve stoper vidalari daha evvel ehil olmayan bilgisiz kisilerce kurcalanmis ve ayarlari bozulmus., o zaman bu sitedeki TPS ayarlarina bakarak sadece kelebek stoper vidalarini ayarlayin ve tekrar senkron yapin.
Eger ayar yapildiktan sonra rolanti 1100 rpm degilse, sari ayar vidalarini esit olarak acarak veya kapatarak 1100 rpm ye ayarlayin.
Yuksek devir senkronu yapin, bunu genelde bilmezler ve yapmazlar, yuksek surat ve devirlerde motorunuzun cok fazla performans kazandigini goreceksiniz.
Motoru gaz vererek 4000 devirde sabit tutun, bu devirde senkron saatinde sag tarafin cok fazla hava cektigini goreceksiniz cunku hatirlarsaniz sag gaz telini gevsetmistik.
Simdi sag gaz teli yuksugunu (motor hala 4000 devirde) sola cevirerek germek vasitasiyla senkron saatinin esitlendigi yerde kontra somunu sikin, dikkatli olun cok hassastir, yerinden kacirmamak icin bir kargaburun kullanin.
Rolanti senkronunu bir daha kontrol edin, hortumlari sokun, memelerin kapaklarini yerine takin,
hayirli olsun...
Basri- Mesaj Sayısı : 247
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 03/09/08
Geri: R 11XX Senkron Ayari...
Gaz teli ile ilgili daha net bir fotoğraf.
volkert- Mesaj Sayısı : 306
Yaş : 49
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 04/09/08
motopisiklet :: Markalar :: BMW
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz