R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
3 posters
motopisiklet :: Markalar :: BMW
1 sayfadaki 1 sayfası
R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Tıkırtıyı durdurun (tercümedir)
Kaynak; http://www.ebbo.org/stop_the_rattle.php
Eğer bir 1100 veya 1150 BMW sahibiyseniz ilk çalıştırmadaki tıkırtıyı farketmişsinizdir. Genelde bir kaç saniye sonra kesilir fakat rahatsız edicidir. Ve olaya konu olanın bir BMW olduğunu düşünürsek utanç vericidir.
NEDEN TIKIRDAR
Tıkırtı genelde sol taraftan ve Cam-zincirinin ( sanırım egzantrik zinciri demek istiyor, sözlükte cam'ın karşılığını bulamadım) işini yapamamasından dolayı sadece rolanti çalışması sırasında gelir.
Sanki motor sol taraftaki gerginin yiv/deliginden yağı boşaltmayı durdurmuş gibi gözükür.
Motor tekrar çalıştırıldığında, gergi tekrar yuvasına itilir ve zinciri tıkıtdatır.
Motor bir kaç saniye çalıştıktan sonra gergi yağla dolar vetıkırtı durur.
Bu problem sağdaki gergiyi hiç bir şekilde etkilemez. Çünkü sağ taraf diğerine göre ters durur ve içindeki yağ boşalmaz.
bu resim 1100 motorunun arkadan ve orijinal gerginin lokasyonunu gösteriyor. Dikkat edin, sağdaki gergi zincirin altında, yukarı basıyor ve yağı boşaltmıyor.
General layout of the cam chains and tensioners as viewed from the front left side. We will be replacing the parts top right 10, 14, 12 and 15.
Tıkırtıyı durdurmak
Aşağıdaki resimde gösterilen yeni model gergi takmak dışında ne bok yerseniz yiyin bir işe yaramaz. Bu modelde yay pistonun içine yerleştirilmiştir. Bu modelde de yağ, orijinalde olduğu gibi gerginin içine küçük delikten girer. fakat burada yağın geri kaçacak yeri yoktur ve zincirdeki gergiyi korur...
Piston p/n 11 31 7 656 922 - Cylinder p/n 11 31 7 688 629.
Resimde gösterilmeyen contanın parça numarası 07 11 9 963 308.
MONTAJ
Aşağıda resimde gösterilen dalgayı 17 anahtarla söktükten sonra motorun içine pas parçası falan düşürmemeye dikkat edin...
Evet, sonuna kadar söksekde yayını çıkartmadan yerinden çıkmaz, biraz hokkabazlık ister. Ben bir ataşı açıp çengel yaptıktan sonra yayı gerginin içinden çekiyorum ve bir tornavidayı gergiyle yay arasına sokuyorum, birbirlerinden ayırıyorum, ki, yetenek istiyor, böylece kolayca çıkıyor.
Gergi çıkınca yayı çıkartmak çok kolay
Eski pistonu mıktanıslı bi dalga ile dışarı alabilirsiniz
Yaysız yeni pistonu yerine takmak çok kolaydır. Yeni gergi ve pistonu yağlayın, deliğine sokun ( açık ucu yukarıda olacak ) ve govdesini üzerine bırakın, parmağınızla bastırın ve 15 anahtarla sıkın. Tork anahtarıyla 32 Nm sıkın.
İlk çalıştırmada gergi yağla dolana kadar tıkırdıyacaktır fakat bir dahaki çalıştırmada bir şey duymayacaksınız.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
İşte benim derdim bu.. parça değiştirmeden bu problemi çözebilirmiyim?...
Artık tıkırtı ilk çalıştırmadan sonra hemen kesilmiyor, bazen kesiliyor, bazen kesilmiyor, bazen kesildikten sonra tekrar başlıyor. fakat %90 eminim problem bu. Ve zincir değil, gergi problemi, şakırdamıyor, tıkırdıyor.
Cem, hatırlarsan İstanbul'dan Kuşadası'na benim motorla geldiğinde bi tıkırtı başladı, bi süre sonra kesiyo demiştin...
R1100GS
Kaynak; http://www.ebbo.org/stop_the_rattle.php
Eğer bir 1100 veya 1150 BMW sahibiyseniz ilk çalıştırmadaki tıkırtıyı farketmişsinizdir. Genelde bir kaç saniye sonra kesilir fakat rahatsız edicidir. Ve olaya konu olanın bir BMW olduğunu düşünürsek utanç vericidir.
NEDEN TIKIRDAR
Tıkırtı genelde sol taraftan ve Cam-zincirinin ( sanırım egzantrik zinciri demek istiyor, sözlükte cam'ın karşılığını bulamadım) işini yapamamasından dolayı sadece rolanti çalışması sırasında gelir.
Sanki motor sol taraftaki gerginin yiv/deliginden yağı boşaltmayı durdurmuş gibi gözükür.
Motor tekrar çalıştırıldığında, gergi tekrar yuvasına itilir ve zinciri tıkıtdatır.
Motor bir kaç saniye çalıştıktan sonra gergi yağla dolar vetıkırtı durur.
Bu problem sağdaki gergiyi hiç bir şekilde etkilemez. Çünkü sağ taraf diğerine göre ters durur ve içindeki yağ boşalmaz.
bu resim 1100 motorunun arkadan ve orijinal gerginin lokasyonunu gösteriyor. Dikkat edin, sağdaki gergi zincirin altında, yukarı basıyor ve yağı boşaltmıyor.
General layout of the cam chains and tensioners as viewed from the front left side. We will be replacing the parts top right 10, 14, 12 and 15.
Tıkırtıyı durdurmak
Aşağıdaki resimde gösterilen yeni model gergi takmak dışında ne bok yerseniz yiyin bir işe yaramaz. Bu modelde yay pistonun içine yerleştirilmiştir. Bu modelde de yağ, orijinalde olduğu gibi gerginin içine küçük delikten girer. fakat burada yağın geri kaçacak yeri yoktur ve zincirdeki gergiyi korur...
Piston p/n 11 31 7 656 922 - Cylinder p/n 11 31 7 688 629.
Resimde gösterilmeyen contanın parça numarası 07 11 9 963 308.
MONTAJ
Aşağıda resimde gösterilen dalgayı 17 anahtarla söktükten sonra motorun içine pas parçası falan düşürmemeye dikkat edin...
Evet, sonuna kadar söksekde yayını çıkartmadan yerinden çıkmaz, biraz hokkabazlık ister. Ben bir ataşı açıp çengel yaptıktan sonra yayı gerginin içinden çekiyorum ve bir tornavidayı gergiyle yay arasına sokuyorum, birbirlerinden ayırıyorum, ki, yetenek istiyor, böylece kolayca çıkıyor.
Gergi çıkınca yayı çıkartmak çok kolay
Eski pistonu mıktanıslı bi dalga ile dışarı alabilirsiniz
Yaysız yeni pistonu yerine takmak çok kolaydır. Yeni gergi ve pistonu yağlayın, deliğine sokun ( açık ucu yukarıda olacak ) ve govdesini üzerine bırakın, parmağınızla bastırın ve 15 anahtarla sıkın. Tork anahtarıyla 32 Nm sıkın.
İlk çalıştırmada gergi yağla dolana kadar tıkırdıyacaktır fakat bir dahaki çalıştırmada bir şey duymayacaksınız.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
İşte benim derdim bu.. parça değiştirmeden bu problemi çözebilirmiyim?...
Artık tıkırtı ilk çalıştırmadan sonra hemen kesilmiyor, bazen kesiliyor, bazen kesilmiyor, bazen kesildikten sonra tekrar başlıyor. fakat %90 eminim problem bu. Ve zincir değil, gergi problemi, şakırdamıyor, tıkırdıyor.
Cem, hatırlarsan İstanbul'dan Kuşadası'na benim motorla geldiğinde bi tıkırtı başladı, bi süre sonra kesiyo demiştin...
R1100GS
Basri- Mesaj Sayısı : 247
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 03/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Solda ses bende de var.Önce supap ayarı bozuk zannettim, ayar yaptım kesilmedi.Sonra senkron ayarı yaptık yine kesilmedi.Eğer sebebi buysa ne ala.Ancak eskisini çıkartıp takacağımız yeni parçayı nereden bulucaz?
volkert- Mesaj Sayısı : 306
Yaş : 49
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 04/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Maxbmw deki fiyatlar dolar, Borusanda aynı miktar Euro oluyor. 15 günde getiriyor. Maxbmw Türkiyeye mal göndermiyor.
http://www.maxbmw.com/fiche/fiche.asp
Piston p/n 11 31 7 656 922 ....43.49 Dolar
Cylinder p/n 11 31 7 688 629...26.84 Dolar
Conta p/n 07 11 9 963 308...... 0.50 Dolar
Yazıyı yazan abi her ne kadar yenisini takmadan tıkırtı kesilmez desede ben yinede eskisini temizleyip, yağ deliği ve yivi tıkandıysa açıp denemek taraftarıyım fakat çok pis yerde anasını satayım
BMW mühendisleri
http://www.maxbmw.com/fiche/fiche.asp
Piston p/n 11 31 7 656 922 ....43.49 Dolar
Cylinder p/n 11 31 7 688 629...26.84 Dolar
Conta p/n 07 11 9 963 308...... 0.50 Dolar
Yazıyı yazan abi her ne kadar yenisini takmadan tıkırtı kesilmez desede ben yinede eskisini temizleyip, yağ deliği ve yivi tıkandıysa açıp denemek taraftarıyım fakat çok pis yerde anasını satayım
BMW mühendisleri
Basri- Mesaj Sayısı : 247
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 03/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Yani o ufacık zımbırtı 72 dolar ! Yani tr de 72 euro !!
Yapmayı düşündüğün şey en mantıklısı.Söküp temizlemek ve aşınma durumunu kontrol etmek lazım öncelikle.Yada tıkırtıya kafayı takmayıp binecez.
Yapmayı düşündüğün şey en mantıklısı.Söküp temizlemek ve aşınma durumunu kontrol etmek lazım öncelikle.Yada tıkırtıya kafayı takmayıp binecez.
volkert- Mesaj Sayısı : 306
Yaş : 49
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 04/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
As for the cam tensioners, I removed mine and found what appeared to be some assembly lube in the bores. I cleaned them with carb spray, reassembled them with some Rislone oil additive and reinstalled them. Cold start cam chain rattle gone.
As for the transmission, these gearboxes use straight cut gears and tend to be noisy. Drain and refill with 75W-140 synthetic GL5 oil (auto parts store) and add 10% moly. You’ll never hear the gearbox again and your shifting will improve. Oh yes, same oil and moly in the final drive.
Yukarıdaki yazıyı ADVRIDER'e gönderen abi diyor ki,
"Benim eski gergiyi söktüm, oyuklarda-yivlerde-delikte yağ toplandığını-biriktiğini gördüm. Karbüratör sipreyiyle temizledim. Rislone yağ katkısıyla yağladım (bu ne demek bilen var mı ) yerine taktım, ses gitti"
Bu başlık altında 1100lerin malum gergi-zincir ve şanzımandan gelen sesleri tartışmışlar. Tecrübeli 1100 cüler şanzıman seslerini kafaya takmayın, korkmayın, binin gitsin diyorlar, fakat bu abi şöyle demiş,
"Vites kutusunda düz kesim dişliler kullanılmıştır ve sesli çalışması normaldir.
Yağı boşaltın ve yerine 75W-140 sentetik GL 5 yağ koyun, %10 moly ekleyin (moly ne demek?), Şanzımanı bir daha asla duymayacaksınız ve vites degiştirmeniz rahatlayacak.
Evet, aynı olayı diferansiyele uygulayabilirsiniz"
Abi, bu bilgiler dogruysa benim için hazine değerinde, Bi fikir yürütüp sonuca bağlayalım, sonuç olumlu olursa hemen adamın dediğini yapacağım.
Basri...
Basri- Mesaj Sayısı : 247
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 03/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Moly şu olabilir mi?
Eksantrik zincir gergisini ebay da buldum.Kargo fiyatı fahiş ama yinede toplamda yukarıdaki rakamlardan az.Kendisi 17, kargo 32 euro !
gergi
Eksantrik zincir gergisini ebay da buldum.Kargo fiyatı fahiş ama yinede toplamda yukarıdaki rakamlardan az.Kendisi 17, kargo 32 euro !
gergi
volkert- Mesaj Sayısı : 306
Yaş : 49
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 04/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Ürün Tanımı
Castrol SAF-XJ, SAE 75W/140 viskozite sınıfında, tam sentetik diferansiyel yağıdır.
Performans Seviyeleri
SAE 75W/140
API GL5
BMW (kilitli diferansiyeller için)
ZF TE-ML 05D/12D/16G
Kullanıldığı Yerler
Castrol SAF-XJ, API GL5 performans seviyesinin tavsiye edildiği birçok otomobilin kilitli ve kilitsiz diferansiyellerinde kullanılır. Castrol SAF-XJ, özellikle, araçların kilitli diferansiyellerindeki gürültü problemini önlemek için geliştirilmiştir. Castrol SAF-XJ, kilitli diferansiyellerde kullanılması için BMW tarafından onaylanmıştır.
Kullanım Özellikleri ve Faydalar
•Sürtünmeyi önleme özelliği ve viskozite performansı sayesinde kilitli diferansiyellerde gürültüyü önler, yüksek diferansiyel performansı sağlar, sürüş kolaylığı getirir.
•Düşük sıcaklıklarda mükemmel akıcılık sağlar.
•Mükemmel köpük önleme özelliğine sahiptir.
•Mükemmel yüksek sıcaklık performansı sayesinde daha iyi aşınma ve tortu kontrolü sağlar.
•Termal ve oksidasyon kararlılığı sayesinde diferansiyel temizliği ve uzun yağ ömrü sağlar; yağ değişim periyodlarını uzatır.
•Dişli karıncalanmasını önleme ve diferansiyel ömrünü uzatma özelliğine sahiptir.
•Çok iyi sızdırmazlık özelliği sayesinde onarım maliyetlerini düşürür.
•Klor ve ağır metaller içermediğinden çevreyle uyumludur.
Dikkat: Castrol SAF-XJ, kilitsiz BMW diferansiyellerinde kullanılmamalıdır.
---------------------------------------------------------------------------
Ersen liqui moly yağın kendisi bence, %10 eklenecek katkı değil ama bu "moly" bence liqui moly markası altında bir katkı,
Bu da gergiye kullandığı kimyasal
Castrol SAF-XJ, SAE 75W/140 viskozite sınıfında, tam sentetik diferansiyel yağıdır.
Performans Seviyeleri
SAE 75W/140
API GL5
BMW (kilitli diferansiyeller için)
ZF TE-ML 05D/12D/16G
Kullanıldığı Yerler
Castrol SAF-XJ, API GL5 performans seviyesinin tavsiye edildiği birçok otomobilin kilitli ve kilitsiz diferansiyellerinde kullanılır. Castrol SAF-XJ, özellikle, araçların kilitli diferansiyellerindeki gürültü problemini önlemek için geliştirilmiştir. Castrol SAF-XJ, kilitli diferansiyellerde kullanılması için BMW tarafından onaylanmıştır.
Kullanım Özellikleri ve Faydalar
•Sürtünmeyi önleme özelliği ve viskozite performansı sayesinde kilitli diferansiyellerde gürültüyü önler, yüksek diferansiyel performansı sağlar, sürüş kolaylığı getirir.
•Düşük sıcaklıklarda mükemmel akıcılık sağlar.
•Mükemmel köpük önleme özelliğine sahiptir.
•Mükemmel yüksek sıcaklık performansı sayesinde daha iyi aşınma ve tortu kontrolü sağlar.
•Termal ve oksidasyon kararlılığı sayesinde diferansiyel temizliği ve uzun yağ ömrü sağlar; yağ değişim periyodlarını uzatır.
•Dişli karıncalanmasını önleme ve diferansiyel ömrünü uzatma özelliğine sahiptir.
•Çok iyi sızdırmazlık özelliği sayesinde onarım maliyetlerini düşürür.
•Klor ve ağır metaller içermediğinden çevreyle uyumludur.
Dikkat: Castrol SAF-XJ, kilitsiz BMW diferansiyellerinde kullanılmamalıdır.
---------------------------------------------------------------------------
Ersen liqui moly yağın kendisi bence, %10 eklenecek katkı değil ama bu "moly" bence liqui moly markası altında bir katkı,
Bu da gergiye kullandığı kimyasal
Basri- Mesaj Sayısı : 247
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 03/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
FreeSpirit demiş ki:Artık tıkırtı ilk çalıştırmadan sonra hemen kesilmiyor, bazen kesiliyor, bazen kesilmiyor, bazen kesildikten sonra tekrar başlıyor.
O soldaki tikirti benim motorda da var Ersen. Ama sadece ilk calistirmada, sonra kesliliyor.
O tikirtiyi bir de motoru devirince duyarsin. Yag pompasi hava almaya baslar ve her iki taraf ta tikirdar.
Tikirtinin olmasi normal, devam etmesi yada ara sira ortaya cikmasi normal degil bence.
Biz simdi tikirtinin kendisiyle mi, yoksa suresinin uzuamasiyla mi ilgiliyiz ? BENCE SADECE SURESININ UZAMASIYLA ILGILI OLALIM !
Aklima birden cok sebep geliyor :
--Belki o yivli parca zamanla biraz bosaliyor ve tikirtinin suresi uzuyor ? (olabilir, oyle ise degisecek..)
--Genel yag basinci, yani yag pompasi ? (sanmam)
--Belki de sadece o noktadaki yag basinci birazcik azadigi icin uzuyor tikirti ? Belki sadece bir tikanma yada sizdirma var ? (olabilir !)
--Belki de hem o noktadaki yag basinci biraz dusuk artik.. yanisira zincir de biraz uzadi, daha fazla mesafeye ihtiyac duyuyor ? Ve yanisira gergi bakalitlerindeki asinma miktari da bu fazladan itme ihtiyacina katkida bulunuyor ? Yani uc sebep bir arada ? (bence bu da olabilir.. zaten biraz az itiyor.. ayni zamanda eskiye nazaran daha fazla itmek gerekiyor..)
.............................
Bu yeni parcayi takinca, ilk tikirtiyi kesiyor olabilir. Suresi uzayan tikirtiyi neden kessin ? Bu sadece o parcada asinma varsa mumkun ? Di mi ?
Sure uzamasi metal asinmasindan degil ise.. Neden kessin ? ? ?
O parca asinan bir parca midir ? (Zor ama ?)
.............................
Bu yive ne gerek oldugunu anlamis degilim. O parca neden donsun ki ? Bir piston o.. Ne firil firil doner, ne de acisi degisirse birsey farkeder.. Ne gerek var ? (Bu yivi iptal etmis ve buradan yag bosalmasini engellemisler diyecektim ama...)
Bunoktaya disaridan gecirilen, yani bu parcanin takilip sikildigi yuvanin icine atilan, yada oradaki kanalina oturan bir oring var mi ? Delikten yag giriyorsa, asagida durdurmak, basinci korumak icin ? Ben olsam, eger varsa once o oringi kontrol ederdim. Oradan yag sizarsa basinc, o noktadaki basinc duser ve iste o zaman SURE UZAR ! (yada, cok siziyorsa herzaman dusuk bir gergi kuvvetine sebep olur)
Bu da yeni model (bmw tavsiye ediyor mu bunu ? Kendisi uretiyor mu ? kullanin diyor mu ? )
Burada da o yivden mi var ?
...
ilyada- Mesaj Sayısı : 118
Yaş : 50
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 03/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Sadece delik tikanmis olabilir mi ? motor icinde bir delik neden tikansin ki ?
Orasi cok sicak calisan bir nokta ise, yag orada baska yerlere nazaran hep daha fazla isiniyorsa yanabilir, bozunabilir, kurum yada yanik yag partikulleri zamanla orada yuvalanabilir.
Sonuc olarak sakir sakir devirdaim olan, rahat bir girisi, rahat bir cikisi olan bir yer degil. Giris kucucuk bir delik, cikis ise, eger buna bir "piston" diyeceksek hic olmamali. Olusan, zamanla yuzeylere yapisan tortu ve kalintilar ve bunlarin olusturdugu birikinti deligi daraltabilir yada mekanik harekete mani bir nitelik kazanabilir...
Normalden sicak bir nokta ise olabilir.
Temizlikten kasit bu olabilir...
Orasi cok sicak calisan bir nokta ise, yag orada baska yerlere nazaran hep daha fazla isiniyorsa yanabilir, bozunabilir, kurum yada yanik yag partikulleri zamanla orada yuvalanabilir.
Sonuc olarak sakir sakir devirdaim olan, rahat bir girisi, rahat bir cikisi olan bir yer degil. Giris kucucuk bir delik, cikis ise, eger buna bir "piston" diyeceksek hic olmamali. Olusan, zamanla yuzeylere yapisan tortu ve kalintilar ve bunlarin olusturdugu birikinti deligi daraltabilir yada mekanik harekete mani bir nitelik kazanabilir...
Normalden sicak bir nokta ise olabilir.
Temizlikten kasit bu olabilir...
ilyada- Mesaj Sayısı : 118
Yaş : 50
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 03/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Yukarıda bahsi geçen castrol ürünü, CASTROL SAF-XJ 75W-140 şuymuş:
Görüldüğü gibi 2 ayrı kutuda satışa sunulmuş.Türkiye'de hangisi var bilmiyorum.Castol'ün sayfasında resim yok. Yabancı sitelerde fiyatı 20-40 ytl arasında değişiyor.Çok iddialı bir tanıtımı var.Denemek lazım.Zaten aşağı yukarı 1 litre falan yağ lazım bize.
Bu sentetik yağlar laboratuvarda üretilen bayağı karmaşık şeyler.Bunun üzerine birde %10 bilmemne eklemek bana pek mantıklı gelmiyor.Özelliğini bozup bozmadığını nereden bilicez?
Görüldüğü gibi 2 ayrı kutuda satışa sunulmuş.Türkiye'de hangisi var bilmiyorum.Castol'ün sayfasında resim yok. Yabancı sitelerde fiyatı 20-40 ytl arasında değişiyor.Çok iddialı bir tanıtımı var.Denemek lazım.Zaten aşağı yukarı 1 litre falan yağ lazım bize.
Bu sentetik yağlar laboratuvarda üretilen bayağı karmaşık şeyler.Bunun üzerine birde %10 bilmemne eklemek bana pek mantıklı gelmiyor.Özelliğini bozup bozmadığını nereden bilicez?
volkert- Mesaj Sayısı : 306
Yaş : 49
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 04/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Bugün 1. sanayi sitesinde castrol yağ bayisine sordum.Adam listeyi gösterdi.Listede 1-3 ve 4 litrelik kutularda satış yok.En küçük satılan miktar teneke ile 20 litre.Fiyatı 1000 ytl ! 1 litresi 50 lira.Ellerinde yok.İstersek 1 teneke getirecek.
volkert- Mesaj Sayısı : 306
Yaş : 49
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 04/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Nuri bugün, bütün gün aradı Aydın'da, aynı cevabı almış. Yalnız Daf kamyon ve Audi-Wolksvagen yetkisiz bayiler bazen kullanıyormuş bu yağı, onlardan 1-2 litre ücreti mukabilinde rica edilebilirmiş.
Eğer bir yerlerde rastlarsanız, ben mutlaka alıp kullanmak istiyorum. Kuşadası, Selçuk gibi yerlerde bulma imkanım yok, kargo yolu ile de 1-2 litre isteyemiyoruz, Kamyon veya Audi Wolksvagen servislerinin önünden geçerken iki dakka içeri girip sormakta fayda var. Yukarıdaki açıklamalarda BMW ve Mercedes kilitli diferansiyelleri için özel üretilmiş bir yağ olduğu yazıyor, bu servislerde de olabilir.
Bu linki eklemişmiydim
http://www.kocerler.com.tr/saf_x5.html
http://www.kocerler.com.tr/irtibat.html
Eğer bir yerlerde rastlarsanız, ben mutlaka alıp kullanmak istiyorum. Kuşadası, Selçuk gibi yerlerde bulma imkanım yok, kargo yolu ile de 1-2 litre isteyemiyoruz, Kamyon veya Audi Wolksvagen servislerinin önünden geçerken iki dakka içeri girip sormakta fayda var. Yukarıdaki açıklamalarda BMW ve Mercedes kilitli diferansiyelleri için özel üretilmiş bir yağ olduğu yazıyor, bu servislerde de olabilir.
Bu linki eklemişmiydim
http://www.kocerler.com.tr/saf_x5.html
http://www.kocerler.com.tr/irtibat.html
En son FreeSpirit tarafından Cuma Ekim 03, 2008 10:08 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Basri- Mesaj Sayısı : 247
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 03/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Tamam Basri abi senin için sorarım. Ancak ben vaz geçtim. 1 litre yağa 50 lira vermem açıkçası.
volkert- Mesaj Sayısı : 306
Yaş : 49
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 04/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Ben verecem abi, değeceğine inanıyorum..Zaten 20 binde bir değiştiriyoruz
1 l amortisör yağına 30 lira veriyoruz zaten
Motora 20-50 Castrol koymuştum 2000 km önce, onu da şimdi ismini hatırlayamadıgım litresi 17-18 lira olan motosiklet için üretilmiş Castrol ile değiştireceğim.
1 l amortisör yağına 30 lira veriyoruz zaten
Motora 20-50 Castrol koymuştum 2000 km önce, onu da şimdi ismini hatırlayamadıgım litresi 17-18 lira olan motosiklet için üretilmiş Castrol ile değiştireceğim.
Basri- Mesaj Sayısı : 247
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 03/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Abi sen bilirsin tabi...Ancak bildiğin üzere bizim motorlarda debriyaj dışarıda. Motosiklet için üretilmiş motor yağına ne kadar gerek var bilmiyorum?
Motor, şanzıman ve arka teker dişlisi, eksik ve yanlış yağ konulmadıkça yağdan ötürü bir sorun çıkartmaz bence.Bu motorların üretildiği yıllarda zaten böyle yağlar yoktu.
Motor, şanzıman ve arka teker dişlisi, eksik ve yanlış yağ konulmadıkça yağdan ötürü bir sorun çıkartmaz bence.Bu motorların üretildiği yıllarda zaten böyle yağlar yoktu.
volkert- Mesaj Sayısı : 306
Yaş : 49
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 04/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Basri abinin sanzimanla ugrasirken kendi capimda sunu farkettim ; sanziman bosta iken bile acaip guc emiyor olmali !
Once elle cevirdim, donuyor ama firil firil degil.. E normal dedim, bir suru yatak, disli, sakiz gibi kalin bir yag, ve soguk.. Sonra yine elle, kol gibi bisey takip hizli hizli cevirmeyi denedim, kolum koptu !
Sonra benzinle yikayip topladim, fistik gibi..
Sonra, hersey bitince yagini doldurup, kendi mafsallariyla tornaya baglayip dondurdum belli devirlerde. Normal calisma devrinin uzerine de cikmadim. Ve o tornanin sesinden ne zaman ne kadar zorlandigini da iyi bilirim. Alet isininca da boyle midir bilmiyorum ama sogukken resmen enerji emiyor !
Sebep o sakiz gibi koyu ve yapiskan yag..
Duz dislilerle ilgili birsey yazildi, evet ben de gicik oldum duz disli kullanilmasina. Helis disli olmaliydi diyorum, yine kendi capimda.. En azindan cok kullanilanlar helis olmaliydi.
Duz dislinin modulunde anlik da olsa kurtulmalar olur. aslinda kurtulma dememek lazim buna. cikan hareketi bir cizelgeye doksek dalgali bir seyir izleriz. Duz dislinin imalati kolaydir. Sorunu cozmek icin kalin yag kullanilir. Helis dislilerde ise disler acili oldugu icin, bir dis kurtulmadan digeri devreye girer, cikistaki dalgalanma kiyas kabul etmeyecek kadar az olur ama helis disler de genelde daha ince modullu yapilir.
Bazi otobus ve bazi kamyonlarin sanzimanlari,
Ayni yukleri aktardiklari halde ince yag kullanirlar. Cok sessiz olurlar. Otomatik sanziman yagi konan duz sanzimanlar da yine helis dislidir.
Bizim sanzimanda ise 11 disliden sadece ucu helis disli. Daha fazla olmaliydi. Ince yag kullanilirdi ve sanziman icinde bosa harcanan enerji miktari da acaip azalirdi.
...............
Yine ayni gunlerde 1100 gs i olan ve iki yilda bir zor rastladigim bir dostumun motoruna bindim. Vitesler oyle kolay geciyordu ki inanamadim. Ince yag koyuyorum dedi. Numarasini da soyledi ama aklimda kalmadi. Uzun suredir bu sekilde kullaniyormus, tum sikayetleri gitmis ve sorun da cikmamis..
(Basri abi, istersen o arkadasin telefonunu vereyim sana konus. Sanzimanla ilgili epey macera ve arastirmasi olan bir arkadas)
Sevgiler...CeM...
Once elle cevirdim, donuyor ama firil firil degil.. E normal dedim, bir suru yatak, disli, sakiz gibi kalin bir yag, ve soguk.. Sonra yine elle, kol gibi bisey takip hizli hizli cevirmeyi denedim, kolum koptu !
Sonra benzinle yikayip topladim, fistik gibi..
Sonra, hersey bitince yagini doldurup, kendi mafsallariyla tornaya baglayip dondurdum belli devirlerde. Normal calisma devrinin uzerine de cikmadim. Ve o tornanin sesinden ne zaman ne kadar zorlandigini da iyi bilirim. Alet isininca da boyle midir bilmiyorum ama sogukken resmen enerji emiyor !
Sebep o sakiz gibi koyu ve yapiskan yag..
Duz dislilerle ilgili birsey yazildi, evet ben de gicik oldum duz disli kullanilmasina. Helis disli olmaliydi diyorum, yine kendi capimda.. En azindan cok kullanilanlar helis olmaliydi.
Duz dislinin modulunde anlik da olsa kurtulmalar olur. aslinda kurtulma dememek lazim buna. cikan hareketi bir cizelgeye doksek dalgali bir seyir izleriz. Duz dislinin imalati kolaydir. Sorunu cozmek icin kalin yag kullanilir. Helis dislilerde ise disler acili oldugu icin, bir dis kurtulmadan digeri devreye girer, cikistaki dalgalanma kiyas kabul etmeyecek kadar az olur ama helis disler de genelde daha ince modullu yapilir.
Bazi otobus ve bazi kamyonlarin sanzimanlari,
Ayni yukleri aktardiklari halde ince yag kullanirlar. Cok sessiz olurlar. Otomatik sanziman yagi konan duz sanzimanlar da yine helis dislidir.
Bizim sanzimanda ise 11 disliden sadece ucu helis disli. Daha fazla olmaliydi. Ince yag kullanilirdi ve sanziman icinde bosa harcanan enerji miktari da acaip azalirdi.
...............
Yine ayni gunlerde 1100 gs i olan ve iki yilda bir zor rastladigim bir dostumun motoruna bindim. Vitesler oyle kolay geciyordu ki inanamadim. Ince yag koyuyorum dedi. Numarasini da soyledi ama aklimda kalmadi. Uzun suredir bu sekilde kullaniyormus, tum sikayetleri gitmis ve sorun da cikmamis..
(Basri abi, istersen o arkadasin telefonunu vereyim sana konus. Sanzimanla ilgili epey macera ve arastirmasi olan bir arkadas)
Sevgiler...CeM...
ilyada- Mesaj Sayısı : 118
Yaş : 50
Nerden : istanbul
Kayıt tarihi : 03/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Motor hakkında ne görsem, ne duysam sazan gibi atlıyorum, yapmamak lazım aslında, mis gibi az bakımlı, az masraflı motor,
20-50 araba yağı bile koyuyosun, 10000km gidiyo, allahtan belanımı istiyosun sazan basri.
Ameliyatla aldıracam bu kaşıntıyı
Haklısın Ersen, 1 lt yağa 50 lira verilmez. BMW nin manuelde tavsiye ettiği sarf malzemelerine devam, dönen tekerleğe çomak sokmamak lazım.
20-50 araba yağı bile koyuyosun, 10000km gidiyo, allahtan belanımı istiyosun sazan basri.
Ameliyatla aldıracam bu kaşıntıyı
Haklısın Ersen, 1 lt yağa 50 lira verilmez. BMW nin manuelde tavsiye ettiği sarf malzemelerine devam, dönen tekerleğe çomak sokmamak lazım.
Sağol Cem ama gerek yok, 90 numara gl 5 dişli yağına devam(Basri abi, istersen o arkadasin telefonunu vereyim sana konus. Sanzimanla ilgili epey macera ve arastirmasi olan bir arkadas)
Basri- Mesaj Sayısı : 247
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 03/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
BMW nin hatali gergi`nin yerine urettigi yeni gergi, bizim motorlara uygun fakat fiyatini bulamadim, altinda parca numarasi var.
Gergiyi degistimenin cok detayli ve resimli anlatimi - PDF
http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/cam.pdf
Gergiyi degistimenin cok detayli ve resimli anlatimi - PDF
http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/cam.pdf
Basri- Mesaj Sayısı : 247
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 03/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Sol gergiyi soktum bugun, sokme takma hakkinda, bu baslik altinda cok detayli resimler oldugu icin sokme takmanin resimlerini cekmedim, proseduru izlerseniz cok kolay.
Gergi bekledigimden iyi cikti, yay temizdi, kovanin kucuk deliginde, pistonun icinde ve yivinde biraz tortu birikmis. Yayi elimle biraz cektirerek uzattim, parcalari tinere yatirdim, tertemiz oldular.
Sokmusken sol kelebek govdesinin icini temizledim, emis tarafinda biraz tortu birikmis.
Ilk calistirmadaki tikirti kesildi fakat rolantide bazen gelen tikirti devam ediyor, onu da bulacagim kismetse
Gergiyi temizleyip yayini 3-4 mm uzatirsak boxer`in kronik hastaligi olan ilk calistirmadaki tikitriyi 15-20 bin km icin kesebiliyoruz bence, yeni model gergiye o kadar para vermeye gerek yok, zaten kolay bulunan bisey degil.
Benim gerginin resimleri;
Gergi bekledigimden iyi cikti, yay temizdi, kovanin kucuk deliginde, pistonun icinde ve yivinde biraz tortu birikmis. Yayi elimle biraz cektirerek uzattim, parcalari tinere yatirdim, tertemiz oldular.
Sokmusken sol kelebek govdesinin icini temizledim, emis tarafinda biraz tortu birikmis.
Ilk calistirmadaki tikirti kesildi fakat rolantide bazen gelen tikirti devam ediyor, onu da bulacagim kismetse
Gergiyi temizleyip yayini 3-4 mm uzatirsak boxer`in kronik hastaligi olan ilk calistirmadaki tikitriyi 15-20 bin km icin kesebiliyoruz bence, yeni model gergiye o kadar para vermeye gerek yok, zaten kolay bulunan bisey degil.
Benim gerginin resimleri;
Basri- Mesaj Sayısı : 247
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 03/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Oraya ulaşmak için yukarıda eklediğin sökme işini anlatan resimli linke bakınca vazgeçmiştim.Kelebek gövdesini sökmek işime gelmedi.İyi iş çıkarmışsın eline sağlık.
Bende sağ kelebek mandalının rölantide stopere çarpma sesini kesemedim.Boşverdim, uğraşmıyorum.Nasılsa gazı çevirince temas kesiliyor.
Ilk calistirmadaki tikirti kesildi fakat rolantide bazen gelen tikirti devam ediyor, onu da bulacagim kismetse
Bende sağ kelebek mandalının rölantide stopere çarpma sesini kesemedim.Boşverdim, uğraşmıyorum.Nasılsa gazı çevirince temas kesiliyor.
volkert- Mesaj Sayısı : 306
Yaş : 49
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 04/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Bende sağ kelebek mandalının rölantide stopere çarpma sesini kesemedim.Boşverdim, uğraşmıyorum.Nasılsa gazı çevirince temas kesiliyor.
Ersen, tıkırtı konusunu araştırırken, sağ kelebek stoper tıkırtısı şikayetleriyle çok karşılaştım yabancı forumlarda, klasik boxer tıkırtılarından bir tanesi, belli bir km'de sonra hemen herkesin 1100-1150 sinde var. Asıl sebebi kelebek milindeki boşluk.
İyi bir ayar yapılırsa kaybolabiliyor diyorlar, bir çoğu artık duymamazlıktan geliyorum diyor senin gibi.
Eski sitede yazmıştım konuyu, Bing diye bir Alman firması üretiyor kelebek gövdelerini ve aşınan mil ayrıca satılıyor, hatta bazı satılık 1100 lerde "kelebek mili yeni değişti" yazıyorlar ve bu bir artı deger oluyor. Mil değişmedigi sürece devamlı ve tamamen kesmek imkansız gibi gözüküyor. Ben ayar yapalı 4-5 ay oluyor, şu anda kulağımı yaklaştırınca tıkırtıyı duyuyorum fakat artacak gibi.
Basri- Mesaj Sayısı : 247
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 03/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
75 - 140 disli yagini Ediz`in tavsiye ettigi bir sitede buldum. Ozellikle (extreme condition) asiri durumlardaki yani ben bunu asiri yuk altinda veya uzun sure asiri yuke maruz kalmis, asinmis olarak anliyorum, BMW ler icin uretilmistir diyor. Litresi 11.75 Paund.
http://shop.wemoto.com/pictures.dyn?u=5836056qqq5828518
http://shop.wemoto.com/pictures.dyn?u=5836056qqq5828518
Basri- Mesaj Sayısı : 247
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 03/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Bilindiği üzere bizim motorlarda 90 numara GL 5 sınıfı yağ kullanıyoruz şanzıman ve dişlilerde.
Üreticinin tavsiyesi bu yönde.
Fakat;
Benimki gibi yüksek kilometreli eski model boxerlerde konik rulman ve dişlilerden kaynaklanan (daha uzun ömürlü ve daha sağlamdırlar) kronik şanzıman sesleri kaçınılmaz ki normaldir..
ADV rider' de ve global nette araştırıp takip ettiğim kadarıyla BMW kullanıcıları bu seslere alışmış ve birlikte yaşamayı kabullenmiş, kimileri ise alternatif çözümler bulmuşlar;
Şanzımanlarımızdan gelen sesler gayet normal, 20.000 km de bir 90 numara GL 5 dişli yağımızı değiştirip devam edebiliriz.
Yada,
Avrupa ve Amerika'da bir çok BMW Boxer kullanıcısının yaptığı gibi 75W, 140 GL5 kullanabiliriz.
İster 90 numara olsun, ister 75-140 olsun tam sentetik GL5 sınıfı yağ kullanıyoruz şanzımana ve final drive'a çünkü GL5 deki kükürt katkı oranından dolayı köpürmeyi önlüyoruz.
Birçok yabancı motosiklet sarf malzemesi sağlayan yabancı firmaların internet sitelerinde BMW Boxerler için şanzıman ve dişli yağı olarak 75-140 full sentetik GL5 sınıfı yağ tavsiye ediyorlar ve satıyorlar.
Agır yük altındaki ve aşınmış dişliler içindir ve sesleri keser diyor. Bazı yerlerde de özellikle konik rulman ve dişlillere sahip BMW dişli kutuları için özel olarak geliştirilmiştir diyor.
Maalesef yabancı firmalar kargo yoluyla yağ sevkiyatı yapmıyorlar, peki nasıl buluruz Türkiyede bu yağı ?
Castrol 20 litrelik ambalajda satıyor ve litresi 40 ytl civarı.
Ben Opet internet siteside buldum, yağın adı; Ford Gear TD2 75W-140 GL5 full sentetik.
Fakat hiç bir Opet bayisinde yok, sadece Ford Transitler için kullanılıyormuş.
Opet yağ yetkilisi Volkan Bey'le görüştüm, 3 litrelik ambalaj 80 YTL civarındaymış. Telefonumu aldılar, bir şekilde temin edeceğim sanırım. Volkan Bey Molly, vs. gibi bir katkı eklemeyin, yağın özelliğini bozarsınız diyor.
Fakat yinede bekleyin, önce ben bir deneyeyim, sonucu yazarım
Üreticinin tavsiyesi bu yönde.
Fakat;
Benimki gibi yüksek kilometreli eski model boxerlerde konik rulman ve dişlilerden kaynaklanan (daha uzun ömürlü ve daha sağlamdırlar) kronik şanzıman sesleri kaçınılmaz ki normaldir..
ADV rider' de ve global nette araştırıp takip ettiğim kadarıyla BMW kullanıcıları bu seslere alışmış ve birlikte yaşamayı kabullenmiş, kimileri ise alternatif çözümler bulmuşlar;
Şanzımanlarımızdan gelen sesler gayet normal, 20.000 km de bir 90 numara GL 5 dişli yağımızı değiştirip devam edebiliriz.
Yada,
Avrupa ve Amerika'da bir çok BMW Boxer kullanıcısının yaptığı gibi 75W, 140 GL5 kullanabiliriz.
İster 90 numara olsun, ister 75-140 olsun tam sentetik GL5 sınıfı yağ kullanıyoruz şanzımana ve final drive'a çünkü GL5 deki kükürt katkı oranından dolayı köpürmeyi önlüyoruz.
Birçok yabancı motosiklet sarf malzemesi sağlayan yabancı firmaların internet sitelerinde BMW Boxerler için şanzıman ve dişli yağı olarak 75-140 full sentetik GL5 sınıfı yağ tavsiye ediyorlar ve satıyorlar.
Agır yük altındaki ve aşınmış dişliler içindir ve sesleri keser diyor. Bazı yerlerde de özellikle konik rulman ve dişlillere sahip BMW dişli kutuları için özel olarak geliştirilmiştir diyor.
Maalesef yabancı firmalar kargo yoluyla yağ sevkiyatı yapmıyorlar, peki nasıl buluruz Türkiyede bu yağı ?
Castrol 20 litrelik ambalajda satıyor ve litresi 40 ytl civarı.
Ben Opet internet siteside buldum, yağın adı; Ford Gear TD2 75W-140 GL5 full sentetik.
Fakat hiç bir Opet bayisinde yok, sadece Ford Transitler için kullanılıyormuş.
Opet yağ yetkilisi Volkan Bey'le görüştüm, 3 litrelik ambalaj 80 YTL civarındaymış. Telefonumu aldılar, bir şekilde temin edeceğim sanırım. Volkan Bey Molly, vs. gibi bir katkı eklemeyin, yağın özelliğini bozarsınız diyor.
Fakat yinede bekleyin, önce ben bir deneyeyim, sonucu yazarım
Basri- Mesaj Sayısı : 247
Yaş : 58
Nerden : Kuşadası
Kayıt tarihi : 03/09/08
Geri: R1100, R1150 Tıkırtıyı durdurun...
Bencede molly ekleme.Adv de yazanlar neye dayanarak yapın diyorlar anlamadım.
Bunlar bayağı karmaşık kimyasallar.Birbirine karıştırınca olan biteni ancak laboratuar ortamında test ederek öğrenebiliriz.
Benim hiç işime gelmiyor 40-50 liralık yağ almak ama bu motora binmeye devam edersem 75-140 tam sentetik gl 5 doldurabilirim.Zira 20,000 km de bir değişeceği için çok da pintilik yapmamak lazım.
Bunlar bayağı karmaşık kimyasallar.Birbirine karıştırınca olan biteni ancak laboratuar ortamında test ederek öğrenebiliriz.
Benim hiç işime gelmiyor 40-50 liralık yağ almak ama bu motora binmeye devam edersem 75-140 tam sentetik gl 5 doldurabilirim.Zira 20,000 km de bir değişeceği için çok da pintilik yapmamak lazım.
volkert- Mesaj Sayısı : 306
Yaş : 49
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 04/09/08
motopisiklet :: Markalar :: BMW
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz